Sunday, January 31, 2010

telinga masuk air

Minggu lepas, selepas kelas, aku dan coursemate pergi bermandi manda di sungai, urm..memang best,berkelah dari pagi sampai petang, tapi waktu tu telinga da berdegung..huhu masuk air,da try macam-macam petua, isi air dalam telinga la, lompat-lompat la.. tapi semua tak hilangkan pun rasa berdegung tu... aku assume ada lagi kot air yang tertinggal kat dalam telinga..pastu 2 3 hari cam ok ja..then, 2 hari lepas, aku dan kawan2 gi mandi kat waterworld melaka pulak..memang best..semua slide aku try...yang paling tinggi tu pun aku try...walaupun lengguh kaki ni terpaksa memanjat tangga...tapi aku kuatkan semangat nak slide juga...
tapi penyudahnya telinga aku masuk air lagi..huhu
bila balik pun still tak berapa nak dengar, kononnya aku nak cuci, so aku cuci dengan cotton bud..kot2 ada air...last2 aku tido malam tu dengan telinga yang tak dengar sebelah...huhu...bangun pagi keesokkannya pun tak dengar...aku tak sanggup lagi menjadi orang yang tak berapa dengar, keputusan dicapai dan aku pun jumpa doktor.

doktor tu kata lebih kurang cam ni
" awak dengar kata saya ni, mana ada air boleh masuk dalam telinga dan tertinggal kat dalam telinga, air tu just menyebabkan struktur dalam telinga tu mengembang sementara saja, tapi disebabkan aku rajin sangat nak cuci sendiri ngan cotton bud... penyudahnya dah ada darah beku kat dalam telinga..."

oh baru aku faham..huhu...menyesal datang tetiba...adakah nikmat pendengaran yang sempurna aku akan hilang...takutnya aku, bila kita tak bersyuur dengan pemberian Allah, adakah Dia akan mengambilnya dari kita...

so, doktor bagi aku 2 jenis ubat titik, 3 hari kemudian aku kena jumpa dia untuk cuci darah beku tu...hope aku dapat mendengar seperti semula nanti...huhu...sedih oo tak clear...berdegung ja..




so moralnya...kita harus bersyukur dengan segala nikmat yang Allah bagi pada kita, hargainya bila ada, dan jaga ia dengan baik, sebelum nikmat atau apa sahaja yang dipinjam oleh Allah itu hilang daripada diri kita.

'Ya Allah, aku bersyukur atas segala nikmat kurniaanMu'
'Alhamdulilah'

1 comment: